Tuesday, November 11, 2008

Kimora Lee

Semalam aku didenda RM2 ringgit kerana lupa membawa tumbuhan hijau ke office seperti yang telah dicadangkan oleh AJK fun working enviroment. Kami nak wujudkan suasana ceria dan sihat di office ni. Minggu lepas aku sangat busy aku rasa aku mcm dah ingat nak dapatkan sepasu bunga di mana-mana sebelum Isnin but aku jadi lupa. I think I must blame Kimora Lee for this. I was hooked to E! Channel the whole day Ahad dari pagi sampai malam because of this makcik kimora. Peh tak berganjak langsung except for sidai baju, masak, makan and solat..tak boleh diamalkan selalu coz asyik gaduh ngan anak2 pasal diorang nak channel ceria, Disney cartoon network while aku plak asyik dengan E! Channel and sometime cik abang pun sibuk nak interrupt dengan Nat Geo and Discovery Channel dia. Tapi tak selalu mcm ni..kami jarang2 tengok tv pun...ni pun sebab rasanya aku tension kot tu yang dok mengadap TV tu…



So semalam aku and the geng bergegas cari bunga..kalau tak next monday kami kena denda lagi. Round2 kat belakang area Abu Bakar baginda tu maka kami jumpa satu nursery. Maka aku beli lah bunga merah ni...satu pasu kecik ni harganya RM13 hengget hmm mahalnya..and bila dah letakkan bunga tu kat meja..wahh ceria laa tempat aku ni heeh heehh. Cantikkan tapi tak tahu le sampai bila bunga ni bleh bertahan. But menurut pekerja nursery tu bunga ni memang perlukan tempat teduh, sejuk dan juga tak perlukan air yang banyak..so I guess sangat sesuai le kot iskhh apa nama bunga ni aku pun tak tahu.

Just got one email from friend regarding our CA. Finally it was concluded yesterday and expected to sign in a few days. Alhamdulillah…if everything went smooth back dated, ex gratia and whatever stated will be in our account end of this month. It’s meant if everything is on track I’ll have extra liquidity next month.

I really need extra liquidity coz beside auction property yang aku tengah dok study and ceburi I was thinking to top up my unit trust while the price is far lower compared to the previous one. Still aim for public Ittikal hopefully ada la rezeki aku. And the bad news is share price teruk sekarang so liquid kat share tu memang tak boleh kacau langsung sebab dalam keadaan rugi..kalau tak boleh rolling buat modal pusingan.


Dalam keadaan ekonomi yang terik macam ni demand terhadap barang2 business aku memang berkurang. I understand that situation coz semua orang cuba sedaya upaya nak menjimatkan perbelanjaan. Jadi aku kena fikir cara lain untuk generate extra income or doing business in a very limited time with a very low risk. Btw there is no easy way untuk senang. So kalau ada apa-apa scheme cepat kaya yang ditawarkan maka berhati-hatilah. Ni bercakap berdasarkan pengalaman kami yang dah tertipu almost 40K because of this kind of scheme walaupun kisah itu telah lama berlaku…tapi jumlah duit yang kami rugi tu memang buatkan aku rasa ralat sampai harini. 40k dang... boleh beli umah auction sebijik secara cash. Taubat tak buat lagi.


Malam tadi tak de kelas sebab patient ustazah datang berubat ramai. So aku yang pada mulanya letih konon nak tidur awal sudah terpaku depan tv melayan cerita Jerman Flying classroom dengan Charms for easy life...memang best dua2 cerita ni..kalau korang berkesempatan tengoklah...I mean bukan tengok sekadar tengok...banyak message2 berguna yang kita bolehd apat dari dua filem ini. Ilman sampai ternganga tengok flying classroom mcm faham aje gaya padahal cerita ni dalam bahasa Jerman...cerita ni kisah pasal budak2 lelaki yang bersahabat baik duduk di asrama tengok laa sendiri.

Till then

3 comments:

Anonymous said...

Look for some time to see this film.

web hosting

aNIe said...

Kopisuam...akak memang suka tengok kisah hidup si Kimora Lee tu...suka tgk cara dia melayan anak2 dia macam kawan2...

Semalam nampaklah cerita...Charms for Easy Life...tapi tak tergerak untuk menonton...sebab tau lah...TV 1...ramai yang nak menonton cerita masing2...

Zareda Norman said...

e channel memang superb.. malam tadi citer Vanessa Williams.. suka tengok the life of denise richard.. pengotor juga omputih ni ek.. bela khinzir sampai dalam bilik tidur.. cittt!