Wednesday, July 18, 2007

Tahniah Fifah :)


Close up


Baru aje lahir pagi tadi ni...




Baby Fifah - merah gillerr pipi dia..gerammm

Alhamdulillah Fifah dah selamat bersalin padi tadi jam 8.40am baby girl. Aku tumpang gembira. Lunch time sempat aku dengan Azimah melawat Fifah. Elok aje makcik tu walhal baru aje bersalin pagi tadi cargas sungguh. Masa aku dapat berita pagi tadi aku terus call fifah. Dia kata anak yang ni besar 3.4kg anak yang dua sebelum ni dua-dua below 3kg. Pastu baby yang ni lain sikit. Aku dok fikir apa yang lainnya. Rupanya baby yang ni putih gebu berbeza dengan abang dan kakaknya. Heeh heeh baby ni ikut abah dia lah kot J. Masa gi melawat memang betul pun putih kemerah-merahan anak fiah gebu merah dan pink2 gitu pipinya rupa memang macam abahnya. Siap cargas macam mama dia jugak pusing kanan pusing kiri. Syokk betul fifah dah selamat dan perancangan dia. Padahal dulu masa dia nak peknen aku pun plan sama jugak nak baby this year tapi memandangkan aku tidak mendapat kelulusan menteri bertanggungjawab maka terpaksalah projek kami ditangguhkan. Iskhh tapi geram betul tengok baby tau.

Fifah bersalin di Hospital putrajaya so kira first time aku jejak kaki ke sana. Hospital baru bilik pun cun mcm hospital swasta teringat masa time2 aku bersalin dulu. Tapi sebab hospital kerajaan kan masa melawat sangat terhad. Tepat jam 2 makcik guard tu dah ketuk bilik kata masa dah tamat. Sebagai buah tangan seblum fetch azimah sempat aku singgah beli barang untuk baby. Baju 2 pasang sepasang baju dan skirt pink gitewww sure comel kalau si gebu tu pakai nanti dengan sepasang baju baby seluar panjang dengan butterfly tergantung2…eeiii geram betul aklau memilih barang baby kita yang terover2 plak padahal budak2 bukan tahu pun kan, sarung tangan ngan sarung kaki dua pasang – satu yang ada tulis my little princess dengan luv gitteeww cute giller, baby towel 2 helai. Last2 aunty azimah pun sibuk2 nak masuk share J.

Aku menumpang mengkilankan kain ku di blogku ini. Maaf ye korang. Aku ada problem nak loadkan gambar kain kat photobucket sebelum aku leh transfer ke foitopages. So buat sementara ni bio iklan tu dok tang tu. Sambil-sambil tu nak iklan jugak ni sesiapa yang nak beli kain boleh le kontek KS bukan kain aje kain samping pun ada kain baju melayu kalau nak pun ada. Nantilah KS masukkan gambar kain samping (memang cantik2 coraknya) sepasang RM45 termasuk kos penghantaran. Bak kata NBK lagi2 dah nak dekat puasa ni. Kain kena beli cepat2 takut nanti hantar tempah tailor tak terima. Tapi korang jangan marah baju raya mak sefamily empat beranak dah siap pun dah tergantung elok dalam almari umah melaka. Heehh aci giteww..tahun ni purple lagi tema kitaorang so dah tema purple samping hubby pun kena beli warna purple jugak la kan. Itu baru sepasang yang dah siap, baju deena dua pasang dah siap. Baju aku sepasang lagi masih pada tailor dalam proses. Nak menacapai raya tak tahu le berapa pasang baju aku kan.

Dua hari ni jadual agak reda. Kebanyakana orang gi training technical writing. Turn aku bulan depan. Dalam tak sibuk tak sibuk tu ada jugak nak kena meeting projek G**S. At the same time projek lama tengah dibekukan sebab hal hardware dengan PDA masih tak settle lagi. Projek yang satu lagi tengah sibuk dengan technical evaluation. Apa-apa pun dua harini aku leh bernafas dengan begitu aman damai. Aku boleh berenang dnegan begitu bahagia sekali. Citer pasal renang, kelas renang pertama yang aku ajar telah bermula semalam anak muridnya sorang aje. Tapi anak murid ni pick up memang cepat sekali aje aku ajar suruh terapung dah boleh dah cuma sekarang nak ajar dia cari rhythm between tangan dan kaki sebelum dan juga teknik bernafas yang betul. Dapat dua ni gerenti dah boleh berenang dah.

Till then

3 comments:

Mak Su said...

amboi, semangatnyer org baru tu... merah pipinyer

KV said...

blushing nyer pipi baby. Geram nak cubit.

Kopi Suam said...

memang pun mak su semangat 3.4kg. Mak su mcm mana hal gula2 tu dah settle ke?

KV merah betul pipinya rasa mcm nak ngap ngap aje kan