Sunday, December 02, 2007

Pulau Carey

Permandangan laut di pulau carey - tenang giller

Mak and cronies were here since Friday. Kira semua adik beradik berkumpul kat rumah aku kecuali my sister yang kat seremban. The plan of my mum being in my house is to take care of my kid masa aku outstation ke Cameron Highland. But the gathering is plan for the trip to Pulau Carey. Riuh rendah lah rumah aku dengan gelagat sepupu sepapat deena ada 5 orang semuanya. Supposedly the trip to Pulau Carey sebelah pagi but then pakcik called kata pagi tu dia ada hal yang tak dapat dielakkan so katanya minta kami semua datang sebelah petang. Jadi pagi sabtu tu aku kejutkan anak2 and my anak saudara sebab nak bawak mereka terjun pool dulu. Sukalah budak2 ni mama bawak pergi swimming pool. Lepas puas berendam dekat 2 jam kami pun balik.

Masak2 dulu then kami bersiap2 untuk aku tunaikan janji to my youngest brother yang komplen kata tak pernah main bowling. He is 8 years old. And also nak bagi peluang kat mak dan ayah yang tak pernah pegang bola bowling pun. Anak2 aku dah beberapa kali baling bola bowling sebab mama dia ni kan hantu bowling and they are so kerek to busu tu yang busu dok komplen.

Rombongan cik kiah

So pagi tu kami berangkat dua kereta ke South City Plaza. I’d loved to play bowling there sebab memang tak de orang langsung. Us being the first customer of the day. Aku book 4 lanes untuk 8 orang player and each player main sorang 3 games. Adik yang jaga kaunter tu memang kenal sangat dah muka aku ni…instead of 3 games berbayar each of us dapat free lagi 2 games sebab tak de orang. That day yang menggamatkan bowling alley hanyalah kami and also ada 2-3 family yang mcm kitaorang jugak dok belajar nak main bowling. Seronok sekali sekala mcm ni sampai ayah kata ni kena buat family tournament ni…heehh cayalah pakcik Amin. Kalau nak family tournament oklah aku main ngan hunny yang tak gheti main tu..heeh heeh. Cik abang aku kalau pertandingan petik kelapa swait haahh sure dia leh menang tapi kalau bowling ni longkang sokmo, sure lah my brother menang sebab diorang laki bini memang leh main.

One of the tempat pemproses kelapa sawit kat dalam kawasan tu

Habis bowling perabih duit plak kat games area kat luar tu dan puas anak2 naik mainan, main games aku karaoke kami turun beli barang di giant and terus balik rumah siap2 untuk ke pulau carey pulak. It was really exhausted but semua orang gembira.

Guest house room

Bergerak dari umah 3.30 singgah dulu pantai dalam fetch moklong and poklong. Kami tunggu pakcik di petronas di Banting dan meneruskan perjalanan ke Pulau Carey. My uncle is a Manager kat Golden Hope/also a Juragan and also warden untuk Golden Hope punya kampus kat Pulau Carey. Tu yang di duduk kat sana tu. Kami sampai Pulau Carey masuk GH training center masuk ke dalam 18km lagi dari main road sepanjang jalan penuh dengan pokok kelapa sawit. Permandangan memang menghijau dengan pokok kelapa sawit. Kalau malam sure gelap gelita. Noi wonder my aunty was stress giller duduk sana…jauh dari town neighbourhood kebanyakannya India pekerja kelapa sawit dan juga student kalau student balik cuti mcm sekarang hanya makcik and pakcik and anak dia yang kecik darjah 6 tu aje.. Sekolah yang ada dalam tu pun sekolah tamil. My cousin darjah 6 sekolah kat banting wow pukul berapa dia gerak kuo dari umah. Makcik kata anak dia satu hari ada 4 transit dan sampai umah malam. Singgah dulu tepi tebing tengok laut, singgah club house tengok swimming pool sebab plannya pepagi esok bebudak ni nak terjun pool dulu, singgah taman rusa dan baru teruskan perjalanan to my uncle house.

Sejukkkknyeeerrrr mama

It’s a warden house apartment, if condo we used to call it as a pent house coz terletak kat tingkat paling atas. In this case apartment 3 tingkat aje but it’s combination of 2 house with 4 rooms and ada separate family area.Tapi kami tidur di GH guest house di tingkat 2. memang selesa sangat specially dia punya toilet arrangement. Guest house ada 3 bilik, toilet dia dikumpul dalam satu bilik tapi ada 3 toilet plus 3 bathroom, mcm resort la ada astro each room ada aircond. Canggih.

The toilet - guest house

Malam tu kami masak2 coz my makcik tak berapa sihat. Pakcik ayah poklong and my brother 2 orang lepas makan and solat Isyak diorang keluar untuk pergi memancing. Petang sebelum tu pakcik dah sewa bot untuk diorang turun memancing. Memang itu pun plan ayah yang sebenar kenapa ayah beria nak ke pulau carey. Kata mak pukul 5 pagi baru diorang balik dari memancing. Dapatlah ikan dalam 4 kilo lebih…heeh heehh

Esok pepagi kami semua bersiap. Aku dah nak gerak ke CH harini sebab dah janji dengan member satu lagi tu. Kami nak gerak jam 11.00. So lepas breakfast kami siap2 berangkat balik. Maka tak sempatlah anak2 nak terjum swimming pool and also me tak sempatlah nak belajar menebas rumput kat club house dengan pakcik. May be next time kena stay lama sikit kalau pakcik tak jadi transfer ke Subang jaya. Makcik dah stress2 duduk sana.

till then

Mak Su said...

budak2 yg seronok jenjalan ni ek.. kita ni depa hepi kita hepi, kan

NBK466 said...

Cam post best utk memancing jerk..he..he..he..

Kopi Suam said...

mak su,
anak-anak memang gumbira pantang aje ajak jenjalan...ni dok tagih bawak pi cameron lah pulak sebba mana baru balik cameron

NBK...
memang kalau kena potnya boleh dapat ikan banyak...