Thursday, June 14, 2007

Hutang

Banyak benda tertunggak yang belum dapat aku settlekan.. Kesimpulannya kain 20 helai itu hilang dan sah hilang di pejabat pos balakong sejak hari pertama aku hantar ke sana dan ianya tidak sampai ke tangan orang yang aku maksudkan. Tiada siapa yang mahu tampil ke hadapan aku masih ingat rupa orang yang menerima amanah. Harga kain tu RM850 semuanya. Tak pe lah mungkin itu bukan rezeki aku dan juga bukan rezeki Ayu..heeh hehh Ayu tak pe nanti aku ganti dengan kain yang lain ok.

Jey my GIS teammate semalam was her last day with us also her last day with the company. She will continue her study in master in Australia. Hmmm sedihlah coz dah macam adik beradik kami kat team CGIS tu. Dia bagi to each of us frame yang ada nama kami with the translation disebalik makna nama. Pastu I got one card from her. Wow the very touching one. The moment I read the card mata pun dah bergenang nak menangis. Ho ho ho tak sanggup nak sambung. Well to Jey ingatlah saat2 manis bersama kami di sini…with all the kakak-kakak and abang-abang. I wish you good luck and all the best in your future undertaking. Semoga berjaya di sana. Hopefully we will meet again someday.

bye Jey

The day before dalam kesibukan kerja….yup I was really busy since Monday sampai saat aku menaip ini tengah sesak nafas untuk settlekan report for my tech evaluation sib baik big big big boss dah sign but still banyak benda lagi nak kena touch up. As I said nak berkuak pun tak dan. Sempat kami meraikan Jey dalam majlis makan2 untuk perpisahan on Tuesday lunch time. The makan2 session was held at Pizza Hut Alamanda. Then kak ezu and me pergi lah cari something for Jey. We bought for her cincin emas from Tomei. Sebagai cenderhati from CGIS team.

Apa lagi aku hutang. Oh ya NBK Tanya pasal bilik hunny yang penuh dengan his RC hmm malam tadi terajin plak aku menjenguk bilik yang bersepah itu untuk kali kedua lepas pening2 kepala siapkan kerja. Hmmm kena bawak balik kerja ke rumah lately…uishhh. Then malam tadi I discovered satu lagi benda….I saw one big kotak…hmmm mcm biasa aje aku tengok kotak ini tapi dimana ya. Rupa-rupanya ku sangkakan seekor tapi dibelinya dua ekor. hmmm the helicopter that I mentioned in my last entry bukan sebijik tapi dua bijik. Ho ho ho I was so geram with my darling hunny yang terlalu obsess with the hobby mengabihkan duit betul lah benda2 tu semua..but apa boleh buat merungut lah aku sendirian. Kalau bising2 pun tak de guna.




Note to hunny: Yang helicopter yang awak beli tu bukannya murah. Kalau sebijik dah 4k dua bijik…humang aiii yang sayangnyer duit. Kumpul-kumpul semua duit yang awal beli RC dah settle duit untuk renovate rumah bahagian dapur (kalau nak dikiralah kan) Tu tak campur lagi yang anak-anak helicopter yang sampai dah tak muat tempat awak nak simpan. Dah le tu Yang insaf2 lah sikit dalam berbelanja pada benda2 hobby ni. Kalau awak bagi saya duit2 tu semua…hmmmm banyak faedah dan manfaat yang saya boleh buat memang ini jaminan yang saya boleh bagi specially boleh gak tambah modal untuk ambik kain berkodi-kodi. This is my tactic ha ha nak pinjak 2k hujung bulan ni nak tampung duit KC mak sebab sayang nak jual esos. Talking about esos last Monday aku dapat cek bonus for my saham yang dua lot tu. Heehh heehh ok lah rm150 siapa nak kasi kan.

Hutang lain aku bayar hari lain occay. Tuan kalau mcm tu saya pun nak jugak jadi adik beradik tuan. Memang tak muat highway kalau nak lay cable kabel2 kecik mcm fibre tu semua memang tak de harapan nak menumpang seblah. Very the big and strong one cable besar tu.


Till then

2 comments:

zino said...

tolong tanya kat hunny tu..
kat mana nak main helikopter tu boleh letumpang tengok hehe atau terai seround dua hehe

NBK466 said...

Wah..siap ada pesanan khas buat kekasih tuh... Bestnya mampu beli mainan sampai rege riban2 tuh...hu..hu..hu...