Thursday, August 04, 2011

Penilaian

Terserempak dengan En.Z kat lift, boss unit lain yang memang selalu work closely dengan my team. "I dah proposed your name in our new org chart" katanya. Aku tahu pasal project baru ni, memang projek besar and memang related with our current appplication yang team aku maintain. Me spontan cakap Alhamdulillah iye ke..hehhe hehe I don't know spontan ajer perkataan tu keluar. Aku masih mengharapkan post di ILSAS sebenarnya. Semoga ada rezeki aku untuk post di ILSAS tu. Bagi aku kerja dimana-mana sama ajer. Cabarannya lebih kurang sama, politik pun gitu-gitu jugak tapi dalam sibuk kerja sebenarnya family adalah priority utama. Project besar ni kick off lagi dua bulan. Aku tengah coti bersalin time tu. Kita tengok mana yang kena. Kalau post yang dioffer satu gred atas hmmm boleh difikirkan :) plus kalau big project selalunya ada oversea trip itu kelebihannya.


Bulan ni bulan penilaian. First round review meeting kami dah buat. Harap-harap tahun ni jangan ada rate yang aku bg anak-anak buahku di slash at management level. Frustated last year bila salah sorang anak buah yang aku rate tinggi flying colour pprogrammer kena slash resultnya. Sangat aku tak puas hati. Nasib baik tuan punya badan tak demotivated..syukur sangat and tahun ni dia buat kerja dengan cemerlang lagi. I should fight for him coz he deserves that.


iskhh penangan kakao harini lepas satu topik ke satu topik. Bila masuk bab sadis sket masing2 membisukan diri bertafakur dan terdiam. Itulah realiti kehidupan kawan-kawan. Dalam hidp bukan sepanjang masa kita gumbira, ada masa kita diuji dengan maha hebat. Tapi ALLAH maha mengetahui dan ALLAH tidak akan menguji hambaNya jika kita tak mampu menangani ujian ALLAH ini. So don't think to much tentang masalah hidup. Enjoy your life to the fullest.


Saya pun ada masalah, masalah terlebih belanja. Syukur lah bukan masalah takde duit nak bagi anak isteri makan. So terlebih belanja bukan kategori masalah ok....itu kategori sendiri yang carik penyakit heheheh heheh. So lihat sesuatu perkara dari sudut/perspektif yang berbeza


daaa

No comments: