Tuesday, August 09, 2011

tawar

Aku pun dah tawar atas sesuatu benda sebenarnya tapi malas lah nak panjang-panjang cerita. For me apa saja ketentuan yang datang depan mata terima dengan redha. Selebihnya syukur alhamdulillah. Hidup dalam dunia ni jangan banyak sangat rungutan jangan banyak sangat mengharap pada sesuatu yang belum pasti. Bila banyak komplen tu yang akan hilang rasa syukur dengan segala kenikmatan yang ALLAH anugerahkan pada kita.Yang penting masing-masing ada cara hidup sendiri. Ikut arah tujuan sendiri selagi ianya mengikut hukum syarak.


Pastu aku lebih tawar bila tengok result yang telah diammend ni...iskhhh sabar ajelah.Apasal le ciput sangat bagi score kat anak buah aku. For me kalau orang tu deserve dapat markah tinggi bagi ajer lah apasal nak reserve2 sgt. Kalau itu hak dia tapi kita plak pepandai nak tarik nanti tak semena-mena hak kita plak yang ALLAH tarik nak ke? Aku mahu jadi boss yang adil. Aku tahu capabilities A anak buah aku dengan B anak buah orang lain yang sama unit. kalau compare apple to apple A dengan B memang jauh panggang dari api, A memang much more better dari B. Tapi bila tang KPI B score lagi tinggi dari A. Apa kes, adil ke macam tu. Poning aiihh mokcik camni.


Takmo poning dah pasal petang ni nak kena explain pasal competency pada anak buah sebelum key in masuk sistem.


daaaa

1 comment:

idasm said...

O ini kes berat sebelah, double standardlah ni..
Mmg bengang kan.. Xpe.. Allah maha Adil..